دوست دار کیف و کفش و لباس

کارهای لازم قبل از استفاده از کیف چرمی

bag lover | شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

وقتی تصمیم به خرید یک کیف یا کیف چرمی از کارل فردریک می‌کنید، می‌خواهیم تا پنج سال دیگر مانند امروز از کیف یا کیف لپ‌تاپ جدید خود راضی باشید. بنابراین، ما این راهنمای نحوه مراقبت از کیف های چرمی را ایجاد کرده ایم.

چرم یک الیاف طبیعی است زیرا ساخته دست بشر نیست. از آنجایی که این ماده ارگانیک است، نیاز به مراقبت و تهویه گاه به گاه دارد تا در طول سالها به بهترین شکل ظاهر شود. این راهنما برای اکثر انواع چرم کاربرد دارد. و برای چرم هایی که نیاز به توجه خاص دارند، یک بخش کامل نیز داریم.

نحوه رفتار با کیف چرمی

قبل از استفاده
بسته به کیف و چرمی که برای ساخت آن استفاده شده است، هنگام خرید کیف خود باید به نکات خاصی فکر کنید.

بیشتر کیف ها به مراقبت های نادری مانند حالت دادن گاه به گاه نیاز دارند، اما سایر چرم های حساس تر قبل از استفاده از آنها نیاز به توجه دارند.

حفاظت عمومی
برای اکثر کیف‌های چرمی، استفاده از کرم یا موم چرمی ایده خوبی است، زیرا لایه‌ای از محافظ به پوشش کیف اضافه می‌کند و خراش‌ها و خراش‌های سطحی را دفع می‌کند.

کرم حاوی موم های طبیعی را انتخاب کنید: آنها ظاهری غنی می دهند و به عنوان مانعی در برابر آلودگی و رطوبت عمل می کنند.


ضد آب
برخی از روکش‌ها مانند جیر و نوبوک، قبل از اینکه خرید جدید خود را در معرض دید عموم قرار دهید، نیاز به ضد آب شدن فوری دارند و اسپری ضد آب مؤثرترین ابزار در برابر رطوبت است. اسپری قبل از بیرون رفتن به چرم به زمان نیاز دارد تا به چرم بچسبد، بنابراین به آن زمان زیادی بدهید تا خشک شود و قبل از اینکه به خارج از منزل بروید، آن را یکبار سریع تکرار کنید. برای چرم های حساس یا طبیعی، مانند چرم واچتا کارل فریدریک، از اسپری ضد آب ارگانیک استفاده کنید.

اگر کیف شما رنگ روشن‌تری دارد، مانند سایه‌های کنیاک و فانگو، برای محافظت بیشتر در برابر آب و رنگ‌ها، درمان توصیه می‌شود.

در طول استفاده
مراقبت از کیف چرمی کاملاً شبیه مراقبت از پوست خود است زیرا هر دو از یک مرطوب کننده خوب بهره می برند، به خصوص با افزایش سن. بعد از اینکه کیف خود را برای یک ماه یا بیشتر پوشیدید، مقداری از درخشندگی اولیه خود را از دست خواهد داد.

یک قانون سرانگشتی خوب هنگام مراقبت از هر یک از کالاهای چرمی. کرم یا روغن چرم را هر چند ماه یکبار یا در صورت نیاز دوباره استفاده کنید.

کرم باکیفیت مانند Carl Friedrik’s Leather Cream به طور خاص برای چرم های دباغی شده گیاهی مانند چرم Vachetta که ما برای ساخت محصولات خود از آن استفاده می کنیم، فرموله شده است. و سخت افزار را فراموش نکنید. هنگامی که آن را حالت می دهید، آن را با یک پارچه نرم جلا دهید. این کار را اغلب انجام دهید و نیازی به پولیش شیمیایی نخواهید داشت.

چه اتفاقی ممکن است برای چرم بیفتد؟
حتی اگر به طور مرتب از چرم خود مراقبت می کنید، این امر مانع از مواجهه با مسائل روزمره مانند خراش، آسیب آب یا لکه نمی شود. با این حال، برخی اقدامات پیشگیرانه وجود دارد که می توانید بالاتر از تمیز کردن منظم و ضد آب و هوا انجام دهید.

مقابله با خراشیدگی
متأسفانه هنگامی که کیف یا کیف خود را با خود بیرون می آورید، خراش اجتناب ناپذیر است، اما ناامید نشوید، اگر و زمانی که با یک خراش کوچک مواجه شدید. ما یک مقاله کامل در مورد از بین بردن خراش ها داریم که اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد.

اما در اینجا چند نکته سریع برای مقابله با خراش وجود دارد.

چرم را تمیز کنید
آن را با نرم کننده صاف کنید
در صورت لزوم تکرار کنید
مقابله با لکه ها
لکه ها همه ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند، به همین دلیل است که به روش های مختلف درمان نیاز دارند. تهویه منظم یک بافر عالی در برابر نفوذ عمیق رنگ یا روغن فراهم می کند. اگر این درمان های خانگی جواب نداد، کیف خود را برای درمان حرفه ای نزد یک متخصص مراقبت از چرم ببرید.

گریس
کرم دست روی دسته‌های کیف شما اغلب می‌تواند مقصر باشد، اما زندگی شهری به طور کلی به این معنی است که ممکن است روزی لکه‌های تصادفی کیف شما را آزار دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند که لکه‌ها را با نشاسته ذرت پاک کنید، اما متأسفانه اکثر ما این کار را نداریم. نرم کننده چرم به عنوان یک مانع پیشگیرانه برای چربی عمل می کند.

جوهر
سعی نکنید خودتان آن را حذف کنید زیرا اغلب باعث بدتر شدن آن می شود. کیف خود را به یک تعمیرگاه چرم ببرید، ممکن است آنها بتوانند آن را بردارند. نگهداری منظم، مانند تهویه ماهیانه، به دفع جوهر کمک می کند.

جین
کیف های رنگ روشن و جین دستور العملی برای فاجعه چرمی است. رنگ جین شبیه رنگ مو است و تمایل دارد از شلوار جین و کاپشن ساییده شود. پیشگیری در اینجا کلیدی است زیرا چرم مطبوع رنگ های جین را دفع می کند.

اب
گاهی اوقات شما و کیفتان در سیل گرفتار می شوید و علیرغم تلاشتان، کیفتان خیس می شود. خوشبختانه ریختن آب به طور طبیعی و بدون کمک زیاد خشک می شود، اما اگر نه، لکه های باقی مانده را با نرم کننده پاک کنید.

خوشبختانه ما راهنمای کاملی برای نجات و بازسازی چرم مرطوب داریم. حتماً آن را بررسی کنید تا بدانید که اگر و در چه زمانی بدترین اتفاق بیفتد چه کاری باید انجام دهید.

زمان
با گذشت زمان، چرم دانه کامل، به خصوص اگر به صورت گیاهی دباغی شده باشد، پتینه طبیعی ایجاد می کند، در حالی که نمرات پایین تر این گونه نیست. این چیزی نیست که بتوان یا باید از آن اجتناب کرد، بلکه بخشی از روند طبیعی پیری است که کیف را زیباتر می کند. هنگام انتخاب کیف برای خرید، آن را بسازید

حتما بپرسید و در نظر بگیرید که چه نوع چرمی است، تا آنچه را که انتظار دارید به دست آورید.

این امر باعث می‌شود که قطعه شما حتی خواستنی‌تر شود و تضمین می‌کند که هیچ دو کیف یا محصولی دقیقاً یکسان به نظر نمی‌رسند. مراقبت مناسب از چرم، کوله پشتی، کیف یا کیف آخر هفته شما را برای سال‌ها عالی نگه می‌دارد و با افزایش سن به ایجاد پتینه‌ای درخشان کمک می‌کند.

مراقبت از چرم انواع چرم
ممکن است فقط دو روش اصلی برنزه کردن وجود داشته باشد. دباغی گیاهی و دباغی کروم، اما پوشش ها و انواع مختلفی از چرم ها وجود دارد.

اگرچه بیشتر نکات در این راهنما عمومی هستند، اما نکات مراقبت ویژه برای انواع چرم را در اینجا بیابید.


چرم دباغی شده گیاهی
چرم دباغی گیاهی روشی کمتر رایج و درجه یک برای دباغی است و همان چیزی است که ما برای تولید همه محصولات خود از آن استفاده می کنیم. با مراقبت مناسب چرم دباغی شده گیاهی می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

توصیه می کنیم هر چند ماه یکبار یک کرم چرمی را به چرم بمالید تا درخشندگی آن بازگردد. تمیز نگه داشتن کیسه و دور از نور مستقیم خورشید نیز مفید است.

چرم لاکی
نکته اصلی چرم لاک این است که براقیت بالا دارد. با پاک کردن آن با شیشه پاک کن معمولی یا پاک کننده چرم لاکی، آینه خود را مانند آینه براق نگه دارید. به یاد داشته باشید که پاک کننده را روی یک پد یا توپ پنبه ای لحافی اسپری کنید و مستقیماً روی چرم لاکی اسپری نکنید.

چرم گیاهی
چرم گیاهی، که به عنوان چرم مصنوعی نیز شناخته می شود، یک ماده پلاستیکی است و به همین دلیل، به مراقبت بسیار کمی نیاز دارد. ضد آب است و به سادگی با استفاده از یک پارچه مرطوب یا مقداری مواد شوینده ملایم تمیز می شود. نیازی به استفاده از محصولات حالت دهنده نیست زیرا برای حالت دادن به الیاف طبیعی طراحی شده اند. با این حال می توانید از لاک استفاده کنید تا ظاهر و درخشندگی بیشتری به آن ببخشید.

جیر و نوبوک
جیر و نوبوک کاملا شبیه هم هستند، اما طرف مقابل پوست هستند. Nubuck پوستی با دانه بالا است که برای دستیابی به بافتی نرم و مخملی از سمت دانه سنباده شده است. مسواک زدن منظم چرت نوباک برای تمیز نگه داشتن آن ضروری است.

از طرف دیگر، جیر از قسمت زیرین پوست ساخته می شود که چرت طولانی تر و نرم تری به همراه دارد. به راحتی می‌پوشد و لکه می‌کند، بنابراین مسواک زدن منظم باعث می‌شود تا به‌نظر برسد.

اگر جیر یا نوبوک لک شد، باید کیف خود را برای تعمیر نزد متخصص ببرید. یک پاک کننده جیر و یک برس سفت ممکن است به از بین بردن لکه کمک کند، اما بیش از حد روی آن کار نکنید وگرنه به نظر می رسد لکه به طور جادویی پخش شود.

مشاهده تصویر منبع

نکات و ترفندهای کلی مراقبت از کیف چرمی
ذخیره سازی طولانی مدت
کیسه‌هایی را که هر روز استفاده نمی‌کنید، ترجیحاً در کمد یا حداقل دور از نور مستقیم خورشید، در پوشش‌های گرد و غبار آنها نگهداری کنید. برای حفظ شکل کیف یا بازگرداندن آن پس از استفاده، آن را با چیزی مانند کاغذ حباب دار پر کنید. اطمینان حاصل کنید که از روزنامه استفاده نکنید زیرا چاپ روی آن می تواند به داخل ساییده شود.

یک نکته خوب این است که وقتی به تعطیلات می روید، کیف خود را پر و نگهداری کنید. فقط قبل از قرار دادن آن در پوشش گرد و غبار آن تا زمانی که به مطب برگردید، کمی آن را با یک کرم چرمی درمان کنید.

نکاتی برای خانم ها
لوازم آرایشی خود را در یک کیسه نگه دارید، به طوری که وقتی درب رژ لب شما افتاد یا رژگونه ریخت، فضای داخلی کیف شما محافظت شود. این در واقع یک ایده هوشمندانه است که تمام مایعات خود را در کیسه های لوازم آرایشی کوچک قرار دهید زیرا شامپوهای نشتی و غیره به سختی حذف می شوند.

نکاتی برای مردان
تمام وسایل شخصی شما مانند خودکار، دئودورانت و ادکلن باید در یک کیسه شستشوی جداگانه نگهداری شود. حتی ایمن‌ترین قسمت بالای خودکار نیز در نهایت تکان می‌خورد و ردی از لکه‌های جوهر آبی یا سیاه را می‌ریزد.

در کنار نکات و ترفندهای ما، تنها چیزی که باید برای مراقبت از کیف، کیف و لوازم جانبی چرمی خود نیاز داشته باشید، یک کرم چرم خوب و اسپری ضدآب همراه با مراقبت گرم شما از کیف است.

کرم چرم کارل فردریک

بیشتر بدانید: خرید انواع کیف های چرمی در

https://robonak.ir/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%da%86%d8%b1%d9%85/

منبع

https://www.carlfriedrik.com/blogs/magazine/leather-bag-care

  • bag lover

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی