دوست دار کیف و کفش و لباس

تاریخچه کوله پشتی

bag lover | سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷ ب.ظ | ۱ نظر

نیروهای نامتعادل بر روی بدن.

بدون قاب
ساده ترین طرح کوله پشتی ، کیف متصل به مجموعه ای از بندهای شانه است. این بسته ها برای حمل و نقل عمومی کالا استفاده می شوند و ظرفیت متغیری دارند. ساده ترین طرح ها از یک جیب اصلی تشکیل شده است. این ممکن است با بندهای بند دار یا بند ناف ترکیب شود ، در حالی که مدل های پیشرفته تر ، جیب های اضافی ، بندهای کمر ، بندهای قفسه سینه ، بندهای شانه ای پرشده ، کمرهای پرشده و گاهی اوقات مواد بازتابنده را برای ایمنی بیشتر در شب اضافه می کنند. این بسته ها به طور کلی ارزان تولید می شوند.

برخی از بسته های فضای باز ، به ویژه آنهایی که برای پیاده روی روزانه ، کوله پشتی فوق سبک و کوهنوردی فروخته می شوند ، گاهی اوقات نیز بدون قاب هستند.

تولیدی کیف روبنک بهترین کوله کوه عمده را ارائه رمی دهد.

ورزش ها
مقاله اصلی: بسته هیدراتاسیون
کوله پشتی های ورزشی و آبرسانی کوچکتر از نمای نزدیک به بدن ، بندهای عریض تر هستند و می توانند همراه با مثانه های آب و کمربندهای ران برای دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی باشند. بسته های آبرسانی در حال اجرا کوچکترین و سبک ترین هستند ، بسیاری زیر 2 لیتر و بیشتر آنها زیر شش لیتر. تسمه های فشاری در قسمت بالای بدن فرد و کمربندهای ران معمول است. بسته های هیدراتاسیون دوچرخه سواری شش تا ده لیتر در پشت نشسته اند. اگرچه بسته های روز به طور متوسط ​​ده تا سی لیتر کوچک هستند ، اما همه بسته های آبرسانی Trekking و Hiking به طور کلی بزرگترین و سنگین ترین هستند. سی و پنج تا شصت و پنج لیتر به بالا معمول است.

بسته های قاب خارجی
بسته های قاب خارجی برای حمل بارهای سنگین (> 20 کیلوگرم یا 40 پوند) طراحی شده اند و از پوشیدن یک کیف تسمه ای ساده و بدون قاب ، پشتیبانی و محافظت و توزیع وزن بهتری را به پوشنده می دهند. قاب های چوبی برای قرن ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گرفت. اتزی یخچال دار ممکن است یکی از آن را در عصر مس در ایتالیا در کوه های آلپ استفاده کرده باشد [6] [7] ، اگرچه برخی از باستان شناسان معتقدند که قاب موجود در بدن بخشی از کفش برفی بوده است. چنین بسته هایی در برنامه های نظامی و کوهنوردی معمول است ؛ [8] نسخه های فلزی اولین بار در اواسط قرن 20 ظاهر شدند.

قاب خارجی معمولاً از آلومینیوم ، سایر آلیاژهای فلزی سبک و از پلیمرهای مصنوعی یا پلاستیک تقویت شده اخیر ساخته شده است و مجهز به سیستم تسمه ها و شبکه های کشش کشیده است که از تماس بین قاب فلزی و پشت کاربر جلوگیری می کند. علاوه بر راحتی ، این "ایستادگی" مزیت اضافی ایجاد گردش هوا بین قاب و پشت استفاده کننده را فراهم می کند. به همین دلیل ، بسته های قاب خارجی معمولاً "بار خنک تری" نسبت به طراحی های قاب داخلی در نظر گرفته می شوند. بسته های قاب خارجی دارای یک بخش "گونی" پارچه ای است که معمولاً کوچکتر از بسته های قاب داخلی است ، اما قسمت های قاب بالای و زیر گونی را در معرض قرار می دهد تا بتواند وسایل بزرگتر را بهم چسباند. علاوه بر این ، کیسه غالباً می تواند به طور کامل برداشته شود ، به کاربر اجازه می دهد تنظیمات بار خود را سفارشی کند یا بار غیر متعارفی مانند حیوانات چهارگوشه را حمل کند. بسته های نظامی غالباً به دلیل توانایی در حمل بارهای با اشکال ، اندازه ها و وزن های مختلف ، طراحی های خارجی هستند.

نوع دیگر قاب خارجی که اخیراً پیشنهاد شده است ، از پلاستیک کامپوزیت ساخته شده است که مانند بندهای کوله پشتی انعطاف پذیر نیست و همچنین نوعی ماده است که می تواند به شکل انحنای ستون فقرات انسان باشد. در این نوع کوله ها ، بار مستقیماً از طریق بندهای غیر انعطاف پذیر به شانه ها منتقل می شود. این ساختار غیر انعطاف پذیر حرکت در ناحیه کمر پشت را کاهش می دهد. انحنای تسمه نزدیک به انحنای ستون فقرات شکل گرفته و دو بند کششی انعطاف پذیر برای جلوگیری از حرکت کوله پشتی در صفحه عرضی وجود دارد. تسمه های این کوله پشتی به اندازه کافی پهن هستند که فشار روی شانه ها را توزیع می کنند و همچنین یک لایه پشم شیشه سفید به قسمت داخلی آنها اضافه می شود تا نیروهای پویایی را که می تواند از طریق راه رفتن تولید شود ، جذب کند. این نوع کوله پشتی یک نمونه آزمایشی است که برای آماده سازی برای استفاده به گزینه های دیگری نیاز دارد. یکی از مزایای کوله پشتی با قاب خارجی جلوگیری از تمایل ستون فقرات به جلو هنگام راه رفتن است که می تواند برای جلوگیری از آسیب حمل کوله پشتی طولانی مدت مفید باشد. [5]

بسته های قاب داخلی
کوله پشتی قاب داخلی نوآوری جدیدی است که در سال 1967 توسط Greg Lowe ابداع شد و سپس شرکت Lowe Alpine و Lowepro را تاسیس کرد ، شرکت های متخصص در کوله پشتی و انواع دیگر کیسه های حمل تجهیزات مختلف. [9] یک بسته قاب داخلی دارای یک قسمت پارچه ای بزرگ در اطراف یک قاب داخلی است که از نوارهایی از آلومینیوم ، تیتانیوم یا پلاستیک تشکیل شده است ، گاهی اوقات با فلز اضافی برای تقویت قاب وجود دارد. یک سری پیچیده از تسمه ها برای توزیع وزن و نگه داشتن آن در کنار قاب کار می کنند. چارچوب داخلی این بسته را می تواند نزدیک به پشت فرد استفاده کند و جابجایی بار را به حداقل می رساند ، که هنگام شرکت در فعالیت هایی که شامل حرکت بالای بدن مانند دست و پا زدن روی سطوح سنگی و اسکی است ، مطلوب است. با این حال ، تنش مناسب باعث کاهش تهویه می شود ، بنابراین این نوع بسته ها بیشتر از بسته های قاب خارجی عرق می کنند. ساختار داخلی همچنین امکان ایجاد یک محفظه بزرگ ذخیره سازی را فراهم می کند. چند نقطه مژه (از جمله پارچه زدن)

https://en.wikipedia.org/wiki/Backpack

  • bag lover

نظرات  (۱)

  • دیجی ادفا مرجع نیازمندی های دیجیتال فارسی
  • سلام وبمستر گرامی .

    امکان معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی به سایت دیجی ادفا (مرجع نیازمندی های دیجیتال) افزوده شد . برای معرفی سایت و فروشگاه اینترنتی خود از سایت ما دیدن کنید 
    https://digiadfa.com/newad

    همچنین درصورتیکه ارائه دهنده ی خدمات و محصولات دیجیتال (طراحی سایت - سئو و بهینه سازی سایت - خدمات شبکه های اجتماعی -  هاست و میزبانی و ...) هستید نیز می توانید خدمات و محصولات خود را بصورت رایگان در سایت دیجی ادفا اگهی کنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی