دوست دار کیف و کفش و لباس

برای پرواز چه چمدانی بردارم؟

 

چمدان چک شده تمام چمدان هایی است که برای حمل آن در پرواز خیلی بزرگ یا سنگین است و در عوض باید تحویل داده شود. این بدان معنی است که شما باید آن را در باجه های ورود به فرودگاه تحویل دهید. پس از آن، چمدان به محل حمل بار منتقل می شود و در محفظه بار هواپیما بارگیری می شود. هنگام فرود، باید چمدان چک شده خود را از تسمه نقاله چمدان در منطقه بازپس گیری چمدان تحویل بگیرید.

می‌توانید از انواع دیگر چمدان‌ها نیز برای چمدان‌های چک‌شده استفاده کنید، نه فقط چمدان‌ها. همچنین می‌توانید از کوله پشتی‌های بزرگ، کیف‌های دوشی، ابزارهای موسیقی، صندوق عقب بزرگ و سایر وسایل بزرگ استفاده کنید. در بسیاری از مواقع، شما باید موارد خاص مانند آلات موسیقی بزرگ و انواع تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه، اسنوبرد، باشگاه گلف و غیره را بررسی کنید.

مشاهده تصویر منبع

اندازه و وزن چمدان بررسی شده است
معمولاً، چمدان چک شده دارای محدودیت اندازه 62 اینچ خطی (ارتفاع + عرض + طول) و محدودیت وزن 50 یا 70 پوند است. اینها دستورالعمل های یاتا هستند که در اتحادیه اروپا و ایالات متحده اجرا می شوند و برای جلوگیری از دست زدن به چمدان های خیلی سنگین توسط حمل کنندگان چمدان وجود دارند. چمدان‌های بزرگ و اضافه وزن پذیرفته می‌شوند، اما برچسب بزرگ/اضافه وزن دارند و شما باید هزینه‌ای برای آن بپردازید، مگر اینکه وسایل ورزشی باشد. به عنوان مثال، خطوط هوایی امریکن کیسه های بزرگ تا 126 اینچ خطی (320 سانتی متر) و کیسه های اضافه وزن تا 100 پوند (45 کیلوگرم) را می پذیرد.

چمدان کوچک در مقابل متوسط ​​در مقابل چمدان بزرگ
چمدان چک شده در اندازه های مختلفی عرضه می شود و معمولاً طولانی ترین ابعاد آن 23 تا 32 اینچ است. بسته به طولانی ترین سمت، چمدان های چک شده معمولا به سه اندازه کوچک، متوسط ​​و بزرگ تقسیم می شوند. چمدان های چک شده کوچک معمولاً در طولانی ترین اندازه 23-24 اینچ، چمدان های متوسط ​​25-27 اینچ و چمدان های بزرگ در 28-32 اینچ هستند. اغلب اوقات، چمدان های بالای 30 اینچ در واقع بزرگ هستند، زیرا بیش از 62 اینچ خطی با چرخ ها و دستگیره ها هستند.

برای اکثر مردم، یک چمدان چک شده متوسط ​​بهترین گزینه خواهد بود، زیرا فقط در محدوده اندازه چمدان چک شده قرار دارد و فضای زیادی را برای همه اقلام آنها فراهم می کند.

ادامه مطلب: 8 بهترین چمدان چک شده 62 اینچی در سال 2022

هزینه چمدان چک شده
در اکثر پروازهای بین‌المللی، خطوط هوایی به شما اجازه می‌دهند یک یا دو چمدان چک‌شده را کاملاً رایگان به همراه داشته باشید. در پروازهای داخلی، معمولاً یا یک چمدان چک شده رایگان یا اصلاً ارائه نمی دهند. اگرچه این بستگی زیادی به شرکت هواپیمایی دارد. کیسه‌های اضافی بر اساس هر کیسه هزینه خواهند داشت، که از نرخ‌های ارزان‌تر شروع می‌شود و با موارد گران‌تر ادامه می‌یابد. به عنوان مثال، برای امریکن ایرلاینز در پروازهای داخلی، اولین چمدان چک شده 30 دلار، دومی 40 دلار و سومی 100 دلار هزینه خواهد داشت.

اگر به تنهایی پرواز نمی‌کنید و چمدان‌های چک‌شده زیادی حمل می‌کنید، معمولاً بهتر است آن‌ها را به طور مساوی بین همه مسافران تقسیم کنید تا مقداری پول در هزینه چمدان‌های چک‌شده صرفه‌جویی کنید. همچنین توصیه نمی شود بیش از دو چمدان چک شده به همراه داشته باشید زیرا پس از آن هزینه ها بسیار گران می شوند.

هزینه چمدان های اضافه وزن و بزرگ می تواند بسیار گران باشد، برای هر چمدان بین 100 تا 200 دلار، بنابراین قبل از رسیدن به فرودگاه، مطمئن شوید که وزن هر چمدان کمتر از حد مجاز است.

مزایا و معایب چمدان چک شده
اگرچه پرواز با چمدان چک شده معایب زیادی دارد، اما مزایایی نیز دارد، مانند:

چمدان های چک شده فضای بسیار بیشتری را ارائه می دهند
برای خانواده هایی که وسایل زیادی حمل می کنند بهتر است
چمدان های چک شده پس از تحویل گرفتن، نیازی به حمل در فرودگاه ندارند
نیازی به نگرانی در مورد اندازه و وزن نیست، زیرا دسترسی به محدودیت ها بسیار سخت است
شما باید بتوانید با یک چمدان چک‌دار کمی بزرگ فرار کنید زیرا به ندرت اندازه‌گیری می‌شوند
با این حال، دلیلی وجود دارد که چرا با چمدان چک شده سفر نمی کنم. به نظر من معایب بیشتری دارد از جمله:

با یک وسیله شخصی، چمدان و چمدان چک شده، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار دشوارتر است.
چمدان چک شده بیشتر یک سرویس پولی است، به خصوص در خطوط هوایی ارزان قیمت
اگر اهل بسته بندی سبک هستید، فضای زیادی وجود دارد
چمدان های چک شده ممکن است در اثر جابجایی چمدان آسیب ببینند
اقلام زمانی که در چمدان تحویل داده شده بسته بندی می شوند، خیلی بیشتر گم می شوند یا دزدیده می شوند
در تمام طول پرواز نمی توانید به محتویات چمدان چک شده دسترسی داشته باشید
در صورتی که چمدان تحویل‌شده گم شود، بدون اقلام زیادی می‌مانید و ممکن است سفرتان خراب شود.
باید در صف ورود به فرودگاه منتظر بمانید
نکاتی برای خرید چمدان چک شده
از چمدان های پلاستیکی چک شده خودداری کنید. چمدان های سخت ABS، پلی کربنات یا پلی پروپیلن می توانند به راحتی شکسته شوند. هنگامی که آنها در قسمت چمدان زیر انبوهی از چمدان های دیگر پرتاب می شوند، این می تواند به راحتی اتفاق بیفتد. به همین دلیل است که باید یک چمدان چکش آلومینیومی یا پارچه ای انتخاب کنید که احتمال شکستن آن بسیار کمتر است.
قبل از خرید یک چمدان چک شده، دوبار بررسی کنید که زیر 62 اینچ خطی باشد. معمولاً هزینه‌های چمدان‌های چک شده بسیار گران می‌شوندبین 100-200 دلار برای جلوگیری از این هزینه سنگین، اطمینان حاصل کنید که چمدان شما زیر 62 اینچ خطی (ارتفاع + عرض + عمق) با دسته ها و چرخ ها قرار دارد. مقدار بسیار زیادی از چمدان های بزرگ چک شده، در واقع، حدود 50-80٪ آنها بزرگ هستند، بنابراین به ابعاد آن دقت کنید.
یک چمدان چک شده متوسط ​​(25 تا 27 اینچ) برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی است. معمولاً اندازه چمدان‌های چک‌شده متوسط ​​58 تا 61 اینچ خطی است که دقیقاً زیر حد اندازه خطی 62 اینچ است، بنابراین وقتی به دنبال یک چمدان چک‌شده می‌گردید، یکی در این اندازه تهیه کنید.
یک چمدان طرح دار یا طرح دار تهیه کنید. چمدان چک شده خیلی بیشتر گم می شود. بنابراین، هنگامی که برای یک کیس جدید خرید می‌کنید، مطمئن شوید که یک کیس رنگارنگ و به راحتی قابل تشخیص است. تشخیص آن در چرخ و فلک چمدان بسیار ساده تر خواهد بود و اگر گم شود، شانس پیدا کردن آن بسیار بهتر خواهد بود زیرا می توانید آن را بهتر توصیف کنید. اگر قبلاً یک چمدان تیره دارید، یک جلد چمدان طرحدار رنگارنگ تهیه کنید.
از چمدان های چک شده با چرخ های اسپینر خودداری کنید. چمدان‌های چرخشی (دو چرخه) گزینه‌های بهتری برای چمدان‌های چک‌شده هستند، زیرا احتمال شکستن آنها در حین تحویل گرفتن کیف بسیار کمتر است. چمدان. این در واقع یکی از رایج ترین چیزهایی است که در چمدان های چک شده شکسته می شود.
به جای یک چمدان چک شده معمولی، یک تنه پلیکان تهیه کنید. آنها اساساً تخریب ناپذیر هستند و یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای کوهنوردان، خدمه دوربین و سایر افرادی هستند که نیاز به همراه داشتن وسایل گران قیمت دارند.

اطلاعات کاملتر درباره چمدان را در لینک زیر بخوانید.

https://robonak.ir/%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87/

منبع

https://www.cleverjourney.com/luggage-size-guide/

  • bag lover

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی